-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17195 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اگر پيامبر تسليم رأي اكثريت نمي شد چگونه در اُحُد و در برخي جنگهاي ديگر نظر اكثريت را پذيرفته و از نظر خويش كه برخلاف اكثريت بوده است دست برداشته است ؟
معمولاً مشورت براي اين است كه انسان از نظر افرادي كه با آنان مشورت مي كند استفاده كند و در اتّخاذ رأي و تصميم از فكر آنان بهره گيرد و پيامبر كه از جانب خداوند داراي مصونيّت از خطا و اشتباه و معصوم بود براي اين منظور مشورت نمي كرد و مشورتهاي وي براي شخصيّت دادن به مسلمانان و برخي جهات ديگر بود با اين وصف فرضاً اگر در تاريخ معتبري آمده باشد كه پيامبر با مسلمانان مشورت كرده و نظر وي مخالف با نظر آنان بوده و سرانجام نظر اكثريت را گرفته و بدان عمل كرده است اين دليل نيست كه نظر اكثريت درست بوده و پيامبر تغيير راي داده است بلكه ممكن است در چنين مواردي تخلف از نظر مسلمانان مفسده مهم تري داشته كه با وجود آن براي پيامبر شايسته نبوده كه نظر خويش را تحكيم كند و براساس آن عمل نمايد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.